راهنمای ست‌کردن بارانی زنانه

بارانی‌، یکی از جذاب‌ترین آیتم‌ها در استایل پاییزی است. خبر عجیب اینکه بارانی، ابتدا در دسته لباس‌های نظامیان قرار می‌گرفت و کم‌کم وارد دنیای فشن زنان شد تا انقلابی در لباس‌های پاییزی نسل امروز به پا کند. بارانی جنس مقاومی درمقابل نفوذ آب دارد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هوای سرد پاییز و زمستان است. اگر با نحوه ست کردن بارانی با کفش، شلوار، دامن و اکسسوری‌های متنوع آشنا شوید،‌ می‌توانید در پوشش پاییزی خود، جادو کنید! این مقاله، راهنمای کامل نحوه ست کردن بارانی با انواع لباس‌هاست. تا پایان همراه ما باشید.

 

 

تعریف بارانی و اهمیت استایل در روزهای بارانی

همانطور که از اسم بارانی پیداست، لباسی ضدآب است که با جنس نفوذناپذیر خود، از خیس‌شدن شما در مقابل بارش قطرات باران، محافظت می‌کند. استفاده از بارانی‌ها در هوای خیس پاییزی و زمستانی، اصلی‌ترین دلیل اهمیت خود را نشان می‌دهند. در حقیقت بارانی به‌خاطر جنس ضدآب خود، جلو نفوذ رطوب و خیسی را می‌گیرد، بدن شما درمقابل سرمای نم باران، حفظ می‌کند و می‌تواند بهترین انتخاب برای روزهای ابری شهرتان باشد، اما امروزه این لباس سبک و شیک، با سادگی و جلوه فوق‌العاده خود در انواع استایل‌ها، محبوبیتی به راه انداخته‌ است که کمتر کسی برای پوشیدنش،‌ منتظر قطرات باران می‌ماند. علاوه‌براین، ست‌کردن بارانی با مناسب‌ترین آیتم‌های لباس و اکسسوری نیز باعث می‌شود تا با ایجاد هارمونی بی‌نظیری از لباس‌های متنوع پاییزی، به یک رهگذر شیک‌پوش در خیابان‌های پاییزی تبدیل شوید.

 

انواع بارانی و ویژگی‌های آن

انواع بارانی با جنس‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌بندی‌ها و جزئیاتی مانند یقه، کمربند، جیب، اِپُل و... طراحی و تولید شده است تا محبوبیت این لباس بیشتر از قبل، بین عاشقانِ پوشش پاییزی سروصدا کند. در ادامه با انواع بارانی‌ها آشنا می‌شوید:

 

تفاوت بارانی‌های براساس جنس پارچه

بارانی‌ در انواع جنس‌ها به بازار ارائه شده است؛ پارچه‌های شمعی، چرم طبیعی و مصنوعی، گاباردین، میکرو، پلی‌استر و... که هر کدام دارای کیفیت، کاربری و قیمت متفاوتی هستند. علاوه‌بر جنس پارچه اصلی بارانی‌، معمولاً انواع زنانه این لباس، از ۳ نوع آستر دوخته می‌شود:

  • نوعی که فقط یک لایه پارچه با جنس‌های پلاستیکی یا شمعی دارد و برای هوای بارانی معتدل، انتخابی مناسب است. همچنین افرادی که هیکل درشت‌تری دارند با پوشیدن این نوع از بارانی‌ها، به باریک‌تر دیده‌شدن اندام خود کمک می‌کنند.
  • نوع دوم، یک پارچه اصلی و یک آستر دارد و بین این دو، لایه‌ای پشمی قرار می‌گیرد. این مدل گرم‌تر از نوع اول است و مناسب هوای سرد زمستانی و پاییزی است.
  • نوع سوم بارانی‌ها علاوه‌بر لایه پشمی، یک لایه خز و پوست هم روی پارچه خود دارند. این مدل هم بدن را گرم‌تر از دو نوع قبلی نگه می‌دارد و هم باعث رسمی‌شدن استایل شما می‌شود. در‌صورتی که این خز و پوست از نوع طبیعی باشد، دارای قیمت بالاتری است و می‌تواند از انواع لباس‌های لوکس به حساب بیاید.

 

دسته‌بندی بارانی‌ها براساس قد و طراحی

یکی از اساسی‌ترین نکات در نحوه ست کردن بارانی با لباس‌های مختلف، این است که مدلی مناسب با اندام خود پیدا کنید. بارانی‌ها را در سایزهای متنوعی عرضه می‌کنند که از لحاظ قد به دو نوع بلند و کوتاه تقسیم می‌شوند:

 

بارانی بلند

این مدل بارانی، پوشش پاییزی افراد قدبلند را به‌طرز چشمگیری جذاب‌تر می‌کند. بارانی‌های بلند معمولاً تا پایین زانو هستند؛ اما گاهی برخی از طراحان لباس،‌ ترجیح می‌دهند آن را به صورت تمام‌قد به بازار ارائه کنند تا طرفداران استایل‌ اورسایز، دست به انتخابی ویژه بزنند.

 

 

بارانی بلند

بارانی کوتاه

این اندازه از قد بارانی تا زانو یا گاهی نیمه‌های ران می‌رسد. بارانی‌های کوتاه هواداران همیشگی خود را حفظ کرده‌اند و بین افراد قدبلند، قد متوسط و قد کوتاه، عاشقان زیادی دارند. ناگفته نماند که اگر قد کوتاهی دارید، می‌توانید با پوشیدن این بارانی‌ و ست‌کردن آن با لباس‌های متناسب، قد خود را بلندتر از همیشه نشان دهید.

 

همچنین بارانی‌ها براساس نوع طراحی، توانسته‌اند سلیقه بسیاری از افراد جامعه را پوشش دهند و صنعت مد لباس‌های پاییزی را دچار تحول کنند. اضافه‌کردن انواع کمربند، جیب‌های متنوع، یقه‌های خلاقانه، افزایش و کاهش تعداد دکمه‌های کاربردی و زینتی و... می‌تواند شما را با دنیایی از این لباس جذاب مواجه سازد.

 

 

بارانی کوتاه

معرفی بارانی‌های ویژه زنانه

درست است که سادگی و راحتی در طراحی بارانی‌ها، این لباس را فراتر از یک لباس خاص جنسیتی برده است؛ اما بعضی از بارانی‌ها،‌ ویژه بانوان طراحی و دوخته می‌شوند:

  • بارانی‌های پانچو: این مدل، یکی از انواع بارانی زنانه است که بدون آستین‌های چسبان، حس رهایی را در پوشش شما القا می‌کند. بسیاری از افراد، بارانی‌های پانچو را بههمراه بافت‌ها و بولیزهای آستین‌بلند، یکی از زیباترین ترکیب‌های دنیای مُد می‌دانند.
  • کت بارانی: این مدل از بارانی را می‌توان جزو دسته لباس‌های کلاسیک زنانه به شمار آورد. قد کوتاه، یقه بزرگ، بند سرآستین و دکمه‌های چهارتایی یا شش‌تایی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کت بارانی‌هاست. شما می‌توانید با بررسی انواع کت بارانی در سایت ایواز پلاس و خرید از آن، انتخابی مطمئن و استایلی بی‌مانند را تجربه کنید.

 

اصول، قواعد و نحوه ست کردن بارانی

نحوه ست کردن بارانی در فصول سرد سال، اصول و قواعدی دارد که با آگاهی از انواع آن‌ می‌توانید تبدیل به شیک‌پوش‌ترین ورژن خود شوید!

 

ست‌کردن بارانی کلاسیک

قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین مدل بارانی، نوع کلاسیک آن است. این مدل با طراحی ساده خود توانسته است در تمام استایل‌های راحتی، اسپرت و رسمی،‌ خوش بدرخشد. بارانی‌های کلاسیک دارای آیتم‌های ساده‌‌ای مثل یقه انگلیسی، چهار دکمه و کمربند همرنگ با پارچه اصلی هستند و معمولاً قد بلندی دارند. بهترین نحوه ست کردن بارانی کلاسیک این است که آن را با شلوار جین، دامن، لباس‌ بافت و بوت‌های کوتاه و نیمه‌بلند، ست کنید.

 

 

راهنمای ست‌کردن بارانی کلاسیک

نحوه ست کردن بارانی بارانی چرم

برای اینکه استایلی لوکس و خاص داشته باشید، از بارانی‌های چرم بهره ببرید. این نوع از بارانی به‌ خاطر متریال استفاده‌شده در آن قیمت بالاتری نسبت به باقی بارانی‌ها دارد. بارانی چرم با تاپ‌ها، تی‌شرت‌ها و شومیز‌های ساده، جلوه بهتری به پوشش شما می‌دهد. برای داشتن یک اوت‌فیت فوق‌العاده با این مدل از بارانی‌ها، می‌توانید لگ یا شلوار چسبان را به‌همراه یک بوت چرم متناسب با بارانی‌تان،‌ ست کنید. همچنین انتخاب یک پیراهن طرح‌دار بلند برای زیر این بارانی، ترکیب خوبی است که با چکمه‌‌‌های بلند می‌تواند معجزه‌ای در پوشش شما ایجاد کند. یادتان باشد که بارانی چرم، پوششی رسمی به حساب می‌آید و اگر جنس چرم آن، طبیعی باشد از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است.

 

ست‌کردن بارانی کلاه‌دار

بارانی‌های کلاه‌دار معمولاً به شما در ساختن یک استایل اسپرت کمک می‌کنند. این نوع از بارانی‌ها در بهترین حالت خود با شلوارهای جین، بولیزهای کژوال و کفش‌های راحتی ترکیب می‌شوند. اگر می‌خواهید به ملاقات‌های رسمی بروید، این مدل از بارانی‌ها مناسب موقعیت شما نیست.

 

 

ترکیب بارانی با ست‌های رسمی و غیررسمی

برای داشتن یک پوشش پاییزی خیره‌کننده، بهتر است تا با اطلاع از نحوه ست کردن بارانی برای استایل‌های رسمی و غیررسمی بهترین ترکیب‌ها را امتحان کنید:

 

نحوه ست کردن بارانی برای موقعیت‌های رسمی

برای موقعیت‌های رسمی بهتر است از یک بارانی روی لباس‌های لوکس خود استفاده کنید. بارانی‌های چرمی، پالتو بارانی‌ها، بارانی‌های بلند و‌ کت بارانی‌ها نمونه‌های مناسبی از این دسته‌اند. می‌توانید برای رسمی‌تر‌شدن استایل خود از کفش‌های پاشنه‌بلند و بوت‌های مجلسی استفاده کنید.

 

نحوه ست کردن بارانی برای موقعیت‌های غیررسمی

بارانی‌های ساده، کلاسیک و کلاه‌دار انتخاب مناسبی برای موقعیت‌های غیررسمی هستند. شما می‌توانید این بارانی‌ها را با شلوارهای جین، شومیزهای مختلف و کفش‌های راحتی ست کنید و از حس‌وحال راحتی پیاده‌روی یا حضور در جمعی دوستانه لذت ببرید.

ست کردن بارانی برای موقعیت‌های غیررسمی

 

نکات کلیدی در انتخاب رنگ بارانی

یکی از کلیدی‌ترین نکات در استایل‌کردن،‌ انتخاب ترکیب‌های رنگی مناسب است. تقریباً همه ما می‌دانیم که رنگ‌های گرم زرد، خردلی، کهربایی، نارنجی، آجری و... جلوه بی‌نظیری به اوت‌فیت‌های پاییزی می‌دهد؛ اما بارانی‌ها به خاطر ست‌شدن با انواع سبک‌های پوشش،‌ دست شما را در انتخاب رنگ نیز باز می‌گذارند:

  • می‌توانید با رنگ‌های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، خاکستری، خاکی و مشکی استایلی یک‌‌رنگ (مونوکروم) یا چندرنگ بسازید. این نمونه‌های خنثی، با اغلب پالت‌های رنگی نیز تناسب دارند؛ یعنی با داشتن مقداری خلاقیت در ذهن و یک بارانی رنگ خنثی در کمد خود، می‌توانید ده‌ها استایل مختلف خلق کنید.
  • رنگ‌های شاد و روشن در ترکیب با یکدیگر، تصویر زیبایی از یک بانوی شیک‌پوش ایجاد می‌کند. رنگ‌های گرم پاییزی در ترکیب با پالت‌های سبز و آبی، می‌تواند جلوه بی‌نظیری به تیپ شما بدهد. اگر از هواداران رنگ‌های شاد  هستید، این‌بار یک بارانی رنگ روشن را امتحان کنید!
  • رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای، قهوه‌ای سوخته و مشکی نیز می‌توانند برای ساخت یک پوشش کلاسیک و رسمی به شما کمک کنند. کافی است یک بارانی تیره را با کفش هم‌رنگ آن ست کنید و از وقار خود هنگام راه‌رفتن روی برگ‌های پاییزی لذت ببرید.

 

پیشنهادات ست‌کردن بارانی با لباس‌های مختلف

خرید یک بارانی -هرچقدر هم که خوش دوخت و زیبا باشد- برای داشتن یک استایل بی‌نقص، کافی نیست. باید درباره نحوه ست کردن بارانی با لباس‌های مختلف، اطلاعات کافی داشته باشید تا با انتخاب آیتم‌های جانبی، زیبایی استایل خود را به بهترین شکل به تصویر بکشید:

 

انتخاب شلوار مناسب برای بارانی

اغلب اوقات پیشنهاد می‌شود که بارانی‌ها را با شلوارهای جذب و لگ بپوشید تا با قرارگیری آن داخل بوت‌ و نیم‌بوت، ظاهر شکیل‌تری از استایل خود ارائه دهید. درست است که این شیوه پوشیدن شلوار با بارانی و بوت،‌ بی‌نظیرترین جلوه دارد؛ اما شما می‌توانید با خیال راحت از شلوارهای فیت، مام‌فیت و حتی شلوار بگ برای ست‌کردن بارانی استفاده کنید.

 

 

 

ترکیب بارانی با شال‌های متنوع

انتخاب ماهرانه یک شال زیبا، می‌تواند مکمل بی‌نظیری برای بارانی زنانه باشد. یک قانون طلایی در انتخاب شال مناسب با بارانی وجود دارد و آن تناسب طرح و رنگ آن با بارانی شماست: به این ترتیب، بارانی‌های بدون طرح، بارانی‌های ساده و بارانی‌های رنگ ملایم با شال‌های شلوغ و شاداب‌تر ست می‌شوند. همچنین برای بارانی‌هایی با پارچه‌های طرحدار و رنگ‌های شاد دوخته شده‌اند، بهتر است از شال‌هایی ساده با رنگ‌های خنثی و پریده استفاده شود.

 

 

ترکیب بارانی با شال‌های متنوع

ست‌کردن بارانی با دامن

ترکیب بارانی زنانه با دامن، تنها در صورتی شما را به فردی شیک‌پوش تبدیل می‌کند که نحوه ست‌کردن آن‌ها با یکدیگر را بدانید: دامن‌های چهارخانه، دامن‌های پشمی و دامن‌های کشمیر با طرح‌های کلاسیک و پالت رنگی پاییزی اگر با بارانی‌های کلاسیک ترکیب شوند، درخشش شگفت‌انگیزی به پوشش شما می‌دهند. کافی است به‌ یاد داشته باشید که بارانی‌های اسپرت و کلاه‌دار را با دامن ست نکنید و برای ترکیب این دو لباس، حتماً به سراغ مدل کلاسیک آن بروید. البته گاهی مدل‌ بارانی پانچو نیز با دامن، ترکیب خوبی ایجاد می‌کند؛ اما توصیه می‌شود که با احتیاط بیشتری این کار را بکنید و بیشتر همان بارانی کلاسیک را با دامن مناسب ست کنید تا به یک کلاسیک‌پوش بی‌همتا بدل شوید.

ست‌کردن بارانی با دامن

 

انتخاب کفش و اکسسوری مناسب با بارانی

علاوه‌بر لباس‌های اصلی، کفش‌ها و اکسسوری‌ها نیز به شما در ساختن یک استایل دلپسند،‌ کمک می‌کنند:

 

پیشنهادات کفش مناسب برای استایل بارانی

بهترین پیشنهاد برای ست‌کردن کفش با بارانی،‌ کفش‌ نیم‌بوت است؛ زیرا بوت‌های بلند تناسب جالبی با بارانی‌ها ندارند و برای ترکیب‌شدن با پالتو استفاده می‌شوند. بنابراین بهتر است مدل نیم‌بوت را برای بارانی انتخاب کنید. علاوه‌بر این،‌ می‌توانید از انواع کتانی‌های ضدآب و باکیفیت برای ست‌کردن با بارانی‌های اسپرت، کلاه‌دار و پانچو استفاده کنید.

 

اهمیت اکسسوری در تکمیل استایل بارانی

در کنار لباس‌ها و وسایل کاربردی در پوشش، استفاده از اکسسوری‌ها فراموش نشود. نقطه اوج شیک‌پوشی افراد، در جایی مشخص می‌شود که اکسسوری‌های هماهنگ و متناسب را به استایل خود اضافه کنند. کلاه، شال‌گردن، کمربندهای چرم، انواع کیف، بانداناهای خوش‌رنگ، زیورآلات متنوع، عینک‌های آفتابی و... استایل پاییزی شما را به اوج درخشش خود می‌رساند؛ پس از اکسسوری‌ها غافل نشوید!

 

 

اهمیت اکسسوری در تکمیل استایل بارانی

نکات و توصیه‌های تکمیلی نحوه ست کردن بارانی

برای داشتن بهترین پوشش پاییزی زنانه باید اطلاعات جامعی از نحوه ست کردن بارانی با سایر لباس‌ها را داشته باشید. به رنگ پوست و فرم اندام خود در انتخاب بارانی دقت کنید و بین مدل‌های مختلف بارانی، مناسب‌‌ترین آن را انتخاب کنید. شستشو و نگهداری بارانی را با دقت انجام دهید. سعی کنید کار شستشو را به دست خشکشویی بسپارید تا بارانی، جذابیت همیشگی خود را حفظ کند.

مدل‌های بارانی زنانه محبوب و جدید

پیشرفت فوق‌العاده صنعت پوشاک، به دنیای بارانی‌ها نیز نفوذ کرده است. بارانی‌های دوتکه، بارانی‌های کوتاه آستردار، بارانی‌های دورو با کاربری جذاب، بارانی‌های کلاه‌دار جلو زیپ، بارانی‌های یقه‌انگلیسی جلوباز و سایر مدل‌های جدید، هیجان‌انگیز و متنوع بارانی‌های زنانه را می‌توانید با بهترین قیمت از سایت ایوازپلاس خریداری کنید.

 

نکات کلیدی در مراقبت از بارانی و افزایش عمر آن

نگهداری از بارانی‌ها کار بسیار آسانی است. کافی است به دستورالعمل‌ نگهداری و شستشو روی برچسب بارانی‌ها توجه کنید. حتی اگر برچسب روی بارانی شما نصب نشده بود،‌ کافی است این چند نکته را در نگهداری از بارانی خود در نظر بگیرید:

  • تاحدامکان از شوینده‌های معمولی برای تمیزکردن بارانی استفاده کنید.
  • پس از شستشو، بهخوبی آن را آب بکشید تا هیچ مواد شوینده‌ای روی آن باقی نماند.
  • آن را با حرارت ملایم خشک کنید.
  • اجازه بدهید که در هوای آزاد خشک شود.

 

سخن پایانی

همانطور که تا اینجا گفته شد، نحوه ست کردن بارانی در استایل پاییزی، اصولی دارد که با رعایت آن می‌توان به یک پوشش بی‌نظیر پاییزی دست یافت. با رعایت نکاتی که در این مطلب گفته شد، می‌توانید با داشتن یک بارانی و چند آیتم دیگر،‌ یک استایل تماشایی برای خود بسازید و پاییز شهرتان را زیبا کنید!

 

دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید