مانتو شیک

 مانتو؛ از پوشاک اصلی بانوان ایرانی 

یکی از لباس‌های پرکاربرد برای زنان ایرانی، مانتو است. این پوشش که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شود و برای هر فصلی قابل استفاده است. باتوجه به اینکه مانتو مهم‌ترین قسمت پوشش است و بیش از سایر بخش‌ها به چشم می‌آید، باید به خرید نوع مناسب آن دقت کرد. نکات مختلفی وجود دارند که به خرید مانتو متناسب با فرم بدنی و سلیقه فرد کمک می‌کنند، با در نظر گرفتن این نکات می‌توان بهترین مانتو را خریداری کرد

 انواع مانتو زنانه 

پیش از مراجعه برای خرید مانتو بهتر است که با انواع این محصول آشنا شد. برخلاف گذشته که مانتوها در چند مدل محدود دوخته می‌شدند، این‌روزها این محصول تنوع بالایی دارد و تقریبا برای هر موقعیتی مدل مناسب آن وجود دارد. انواع مانتوهایی که در حال حاضر در فروشگاه‌ها وجود دارند، موارد زیر هستند: 

  • مانتوهای ساده
  • مانتوهای اسپرت
  • مانتوهای مجلسی
  • مانتوهای جلوباز
  • مانتوهای فصلی
  • مانتوهای رسمی یا اداری
  • مانتوهای دانشجویی

 

 مانتو ساده 

مانتوهای زنانه ساده رایج‌ترین نوع مانتو هستند. این مانتو هم برای هر موقعیتی مناسب هستند، برای پوشیدن در ادارات یا جلسه کاری، ملاقات‌های دوستانه، مکان‌های عمومی و... می‌توان از این مدل مانتو استفاده کرد. مزیت خرید مانتو ساده امکان ست کردن آن با انواع مختلف شال، شلوار، کیف و کفش است. در واقع این مانتوها با کیف مجلسی به یک مانتو مناسب مهمانی و با کوله‌پشتی به استایلی روزمره تبدیل می‌شوند.

 مانتو جلوباز 

مانتوهای جلوباز از دیگر مدل‌های مانتو هستند که چندسالی است در میان تمام سنین طرفدار پیدا کرده‌اند. ویژگی این مانتوها راحتی استفاده از آن‌هاست، همچنین طراحی آن‌ها در انواع سبک‌های اسپرت، مجلسی و... باعث شده که برای هر سلیقه‌ای مناسب باشند. مانتوهای جلوباز همچنین با لباسی که زیر آن‌ها پوشیده می‌شود قابل استفاده برای فصل‌های مختلف هم هستند. به عنوان مثال می‌توان این مانتوها را با یک تاپ نخی برای فصل بهار و با یک بافت یقه اسکی برای فصل پاییز یا زمستان استفاده کرد. انواع گردنبند و اکسسوری هم با این مدل مانتو جلوه بهتری دارند.

 مانتو اسپرت 

مدل بعدی مانتوهای زنانه، مانتوی اسپرت است. خرید مانتو اسپرت بیشتر توسط جوانان انجام می‌شود، این مدل مانتو انتخابی بسیار مناسب برای استایل دانشجویی یا دورهمی دوستانه است. ویژگی اکثر مانتوهای اسپرت راحتی آن‌هاست. این مانتوها از پارچه‌هایی تولید می‌شوند که دیرتر چروک می‌شوند، بنابراین برای پوشیدن در مدت زمان طولانی هم انتخاب مناسبی هستند. خرید مانتو اسپرت برای مجلس یا مهمانی‌های رسمی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 مانتو مجلسی 

مانتو مجلسی یکی دیگر از مدل‌های مانتو است که بیشتر با جنس خاص پارچه آن شناخته می‌شود. خرید مانتو مجلسی کمتر از سایر مانتوها انجام می‌شود و بیشتر مناسب مهمانی‌ها یا مجالس رسمی است. این مانتوها معمولا با پارچه ساتن، ابریشم، کرپ و سایر پارچه‌هایی که حالت رسمی‌تر دارند دوخته می‌شود. مرتب ایستادن این مانتوها روی بدن مهم‌ترین نکته در مورد آن‌هاست که گاهی باعث سخت شدن پوشیدن این مانتو می‌شود.

 مانتو رسمی یا اداری 

دیگر مدل مانتو، مانتو رسمی یا اداری است. این نوع از مانتوها معمولا به صورت ست با شلوار دوخته می‌شوند و از پارچه‌هایی تولید می‌شوند که خنک و راحت بوده و دیرتر چروک شوند. در خرید مانتو اداری بیشتر از هر چیز باید به کیفیت پارچه آن دقت کرد. این مانتوها معمولا برای مدت زمان طولانی استفاده می‌شوند، بنابراین باید نسبت به چروکیدگی مقاوم باشند و در اثر شستشوی مرتب دچار رنگ‌پریدگی نشده و کیفیت خود را از دست ندهند.

نکات مهمی که در خرید مانتو باید در نظر داشته باشید

بسیاری از افراد در زمان خرید مانتو فقط به طرح و رنگ آن توجه می‌کنند، در حالیکه این مسئله برای خرید اصولی مانتو کافی نیست. چه برای خرید اینترنتی مانتو و چه در خرید حضوری توجه به بعضی نکات ضروری است. این نکات کمک می‌کنند که مانتوی خریداری شده کاملا متناسب با وضعیت بدنی فرد بوده و با پوشیدن آن احساس راحتی کند. مهم‌ترین نکاتی که در خرید مانتو باید به آن‌ها توجه کرد، این موارد هستند:

  • مشخصات پارچه مانند کشسانی، ضخامت و...
  • فرم بدنی
  • رنگ پوست
  • سن مصرف کننده
  • سلیقه
  • فصلی که در آن قرار داریم
  • موقعیت استفاده از مانتو

 خرید مانتو براساس جنس پارچه 

یکی از نکاتی که به خرید مانتو مناسب کمک می‌کند، انتخاب مانتو براساس نوع پارچه است. این محصول با پارچه‌های مختلف تولید می‌شود که هر کدام مناسب یک فصل، فرم بدنی و حتی موقعیت است. به عنوان مثال پارچه‌های ابریشم بیشتر مناسب مانتوهای مجلسی است در حالیکه پارچه کرپ برای انواع مدل‌های مانتو قابل استفاده است.

 

 اصول انتخاب مانتو ساتن 

پارچه ساتن یکی از پارچه‌هایی است که به تنهایی یا به صورت ترکیبی با پارچه‌های دیگر برای دوخت مانتو استفاده می‌شود. این پارچه برای مانتوهای مجلسی یا اسپرت انتخاب مناسب‌تری است و در مانتوهای اداری کمتر استفاده می‌شود. پارچه ساتن تقریبا براق است بنابراین استفاده از آن به تنهایی چندان جالب نیست و معمولا با جزئیاتی مانند دکمه یا زیپ آن را به محصولی زیبا تبدیل می‌کنند. خرید مانتو ساتن برای فصل‌های گرم سال مانند تابستان هم انتخابی بسیار مناسب است.

 اصول انتخاب مانتو کرپ 

پارچه کرپ از دیگر انواع پارچه‌های مانتویی است که مدل‌های مختلف کرپ چینی، کرپ ژورژت، کرپ فلورانس و... دارد. بعضی از مدل‌های این نوع پارچه دارای کشسانی هستند و بعضی مدل‌ها کشسانی ندارند که در زمان خرید مانتو به خصوص به صورت اینترنتی باید به این نکته توجه کرد. کرپ بیشتر مناسب مانتوهای مجلسی یا اداری است اما بعد از مدل‌های آن در مانتوهای اسپرت به خصوص مانتوهای جلوباز هم استفاده می‌شوند.

 اصول انتخاب مانتو ابریشم 

ابریشم یکی از پارچه‌های محبوب در پوشاک زنان است. لطافت، خنکی و زیبایی این پارچه باعث می‌شود که تمام محصولات تولید شده از آن جلوه‌ای خاص و متفاوت داشته باشند. مانتوهای ابریشم هم از مانتوهای پرطرفداری هستند که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف وجود دارند. در مورد خرید مانتو ابریشم باید به این نکته توجه کرد که این جنس از مانتوها بسیار لطیف هستند و ممکن است در اثر بی‌احتیاطی دچار آسیب یا پارگی شوند. همچنین مانتوهای ابریشم جز مانتوهای نسبتا گران هستند بنابراین خرید آن‌ها به عنوان مانتوی روزمره چندان به صرفه نیست.

 

 اصول انتخاب مانتو ریون 

یکی دیگر از مانتوهای محبوب زنانه، مانتوهای ریون هستند. خرید  مانتو ریون به دلیل جذابیت ظاهری آن بسیار پرطرفدار است. بیشتر برندهای بزرگ فروش مانتو این نوع پارچه را در تولیدات خود استفاده می‌کنند. پارچه ریون کشسانی بالایی دارد، بسیار لطیف بوده و رنگبندی متنوعی نیز دارد که تمام این ویژگی‌ها باعث محبوبیت این جنس پارچه برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان شده است. مانتوهای ریون هم برای استفاده مجلسی و هم برای استفاده اسپرت مناسب هستند.

 خرید مانتو متناسب با اندام 

یکی دیگر از نکاتی که در خرید مانتو باید به آن توجه کرد، فرم اندام است. این مسئله مهم‌ترین نکته در خرید مانتو است که در زیبا دیده‌شدن مانتو تاثیر زیادی دارد، فرم بدن در مدل، طرح و حتی رنگ مانتوی انتخابی تاثیرگذار است و بعد از سلیقه مصرف‌کننده مهم‌ترین مسئله در خرید مانتو محسوب‌ می‌شود.

 مانتو مناسب افراد لاغر و قد بلند 

افرادی که قد بلند و اندام لاغری دارند امکان استفاده از انواع طرح‌ها و مدل‌ها را دارند اما بهتر است به نکاتی جزئی در پوشش خود توجه کنند. به عنوان مثال پوشیدن مانتو و شلوار همرنگ قد افراد را بلندتر نشان می‌دهد که این مسئله ممکن است برای این افراد چندان خوشایند نباشد. مانتوهای کمردار یا مانتوهایی که از زیر سینه چین‌دار هستند انتخابی خوبی برای افراد لاغر هستند. خرید مانتو با پارچه‌های طرح‌دار هم انتخابی مناسب برای این افراد است.

 

 مانتو مناسب افراد ریز نقش 

برای افراد ریزنقش و قدکوتاه اما مانتوهای بیش از حد گشاد به خصوص مدل‌های چین‌دار چندان مناسب نیست. خرید مانتو با قد متوسط برای این افراد انتخاب خوبی است، همچنین مانتوهایی با خطوط عمودی این افراد را قد بلندتر نشان‌ می‌دهد. مانتوهای دامنی و مانتوهای بیش از اندازه بلند باعث چاق و کوتاه دیده شدن این افراد می‌شود.

 مانتو مناسب افراد با شانه‌های پهن 

زنانی که شانه‌های پهن دارند بهتر است در زمان خرید مانتو به سراغ مدل‌هایی بروند که بالاتنه ساده‌ای دارند. آستین‌های پفی یا مانتوهایی با بالاتنه شلوغ تمام توجه را به شانه این افراد جلب می‌کند. مانتوهای بدون آستین برای این افراد انتخاب مناسبی است. همچنین در زمان خرید اینترنتی مانتو بهتر است به سراغ پارچه‌های لخت مانند ریون یا ابریشم بروند.

 مانتو مناسب افراد توپر و چاق 

افرادی که اندام آن‌ها پر و چاق است باید خرید مانتو را براساس قد خود انجام دهند. همچنین تلاش کنند که توجهات را به لاغرترین قسمت بدن خود متمرکز کنند. به عنوان مثال اگر این افراد قد بلندی دارند، استفاده از مانتوی بلند با برش عمومی باعث لاغرتر دیده شدن آن‌ها می‌شود اما اگر قد کوتاهی داشته باشند بهتر است به سراغ مانتوهای ساده با قد متوسط بروند. اگر فرد دارای شکم بزرگی باشد مانتوهای کمردار به هیچ وجه انتخاب مناسبی برای او نیست و اگر پایین‌تنه فرد بزرگ باشد بهتر است مانتوهای یکسره که بالاتنه آن کار شده است را خریداری کند. همرنگ بودن جزئیات پوشش مانند شال و روسری، شلوار و کفش در این افراد تاثیر زیادی در زیبا دیده شدن مانتو در تن این افراد دارد.

 خرید مانتو براساس رنگ پوست 

یکی دیگر از فاکتورهایی که در زمان خرید مانتو به شما کمک می‌کند، توجه به رنگ پوست است. البته بیشتر افراد در مورد رنگ مانتو تنها به سلیقه خود توجه می‌کنند اما در حقیقت تناسب رنگ مانتو با پوست و سایر جزئیات پوشش تاثیر زیادی در زیبا و گران دیده شدن استایل می‌شود. ساده‌ترین طرح‌های مانتو هم در صورت تناسب با فرم بدنی و رنگ پوست می‌توانند جذابیت فوق‌العاده‌ای به ظاهر فرد بدهند.

 مانتو مناسب برای پوست‌های تیره 

افرادی که پوست تیره دارند معمولا دارای چشم و موهای تیره هستند. این افراد در خرید مانتو بهتر است به سراغ رنگ‌هایی مانند سفید، خاکی، طوسی روشن و... بروند. این رنگ‌ها جذابیت ظاهری چهره این افراد را چندبرابر می‌کند. افراد دارای پوست تیره بهتر است به سراغ رنگ‌های گرم مانند قرمز، سفید، زرد، قهوه‌ای و... در خرید مانتو نروند و در صورت نیاز به مانتویی با این رنگ آن را با شال یا شلواری متفاوت ست کنند.

 مانتو مناسب پوست‌های روشن 

برای افرادی که پوست روشن دارند رنگ‌هایی مانند آبی، قهوه‌ای، بژ، قرمز، مشکی و.. مناسب است. گروه رنگی خنثی چهره این افراد را رنگ‌پریده‌تر می‌کند بنابراین بهتر است در خرید مانتو ابتدا به سراغ رنگ‌های گرم و سپس در رنگ‌های سرد به سراغ طیف پررنگ‌ آن‌ها بروند. البته بعضی از افراد هم دارای رنگ پوست معمولی هستند که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن است. برای این افراد انواع رنگ‌های مانتو انتخاب مناسبی است.

 اصول خرید اینترنتی مانتو 

این‌روزها اینترنت به بستری مناسب برای خرید انواع محصولات تبدیل شده است. خرید اینترنتی راحت‌تر، سریع‌تر و گاهی‌اوقات کم‌هزینه‌تر است اما اصول مختلفی دارد که رعایت آن به خرید خوب کمک می‌کند. یکی از محصولاتی که خرید اینترنتی آن چند سالی است رواج زیادی داشته، مانتو زنانه است. برای خرید اینترنتی مانتو باید به نکاتی توجه کرد تا مانتوی خریداری شده کاملا متناسب با نیاز فرد باشد.

  • دریافت دقیق اندازه‌ها از فروشنده به خصوص در مانتوهایی با پارچه غیرکشی
  • توجه به تغییر رنگ در دوربین با واقعیت
  • اندازه‌گیری دقیق بدن پیش از خرید
  • بررسی نوع پارچه
  • دیدن تن‌خور مانتو در صورت وجود
  • استفاده از نظرات دیگر کاربران در مورد مانتوی مورد نظر
  • خرید از فروشگاه‌های معتبر

 

 خرید آنلاین، راحت‌ترین روش خرید مانتو 

خرید مانتو می‌توان همزمان کاری لذت‌بخش اما سخت و زمان‌بر باشد. به خصوص در خرید حضوری این محصول تنوع مدل‌ها، رنگ‌ها و.. می‌تواند انتخاب را به کاری سخت تبدیل کند. این‌روزها به صرفه‌ترین راه برای خرید مانتو خرید اینترنتی این محصول است. در خرید اینترنتی فرد می‌تواند تمام مدل‌ها را به صورت همزمان مشاهده کرده و راحت‌تر مقایسه کند. همچنین با مطالعه دقیق مشخصات محصول مانند جنس، سایز و... مانتویی کاملا متناسب با فرم و وضعیت بدنی خود را خریداری کند.

 

برای خرید مانتو در مدل های مختلف و طرح های متنوع به سایت ایواز پلاس که بزرگترین فروشگاه اینترنتی لباس زنانه می باشد مراجعه کنید.

کلمات کلیدی خرید مانتو
دیدگاه کاربران
شما هم می توانید درمورد این مطلب نظر بدهید